nav

19 Νοε 2012

Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης του κρυολογήματος


Το κρυολόγημα, από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο, μας ταλαιπωρεί κατά μέσο όρο 2 με 4 φορές το χρόνο. Τα παιδιά είναι ακόμα πιο επιρρεπείς υποψήφιοι, αφού στατιστικά πέφτουν «θύματα» των ιώσεων τουλάχιστον 6 με 10 φορές τον χρόνο.
Παρακάτω, θα βρείτε κάποιους φυσικούς  τρόπους αντιμετώπισης του κρυολογήματος χωρίς να χρειάζεται να επισκεπτόμαστε συνέχεια γιατρούς και να μας χορηγούνται αντιβιοτικά.
* Νερό, χυμοί και ροφήματα από βότανα: Δεν υπάρχει κάποια έρευνα που να έχει αποδείξει πως συγκεκριμένοι χυμοί ή ροφήματα από βότανα μπορούν να μας βοηθήσουν με ένα κρυολόγημα. Αρκεί να καταναλώνουμε πολλά υγρά. Τα υγρά αποτρέπουν το «στέγνωμα» του λαιμού και της μύτης, βοηθούν τους βλεννογόνους αδένες να παραμένουν ανοιχτοί και έτσι είναι ευκολότερο να καθαρίσουν. Οι ειδικοί προτείνουν να πίνουμε περίπου 8 ποτήρια υγρών τη μέρα.
Επιπροσθέτως, ο ατμός από τα ζεστά ροφήματα -όπως το τσάι- βοηθούν τη συμφόρηση. Αποφύγετε όμως ποτέ που περιέχουν καφεΐνη και αλκοόλ, γιατί μπορεί να σας αφυδατώσουν και ακριβώς αυτό είναι που δεν θέλετε.

* Κοτόσουπα: Πολλοί λαοί ετοιμάζουν μία ζεστή κοτόσουπα ως το ιδανικό τρόφιμο ενάντια στο κρυολόγημα. Τα πλεονεκτήματα αυτής της παραδοσιακής «θεραπείας» μπορεί απλά να προέρχονται από το ζωμό, που κρατά τον οργανισμό ενυδατωμένο και τον βοηθά με τους ατμούς του. Είναι λοιπόν πιθανό, κάθε είδος ζεστού ζωμού να επιφέρει τα ίδια οφέλη. Μία έρευνα, ωστόσο, έδειξε ότι τα συστατικά της κοτόσουπας μπορούν πράγματι να μειώσουν το οίδημα των ρινικών κοιλοτήτων και έτσι να βοηθήσουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος.
* Ιονιστές: Οι συσκευές αυτές αποτελούν μία καλή μέθοδο για να κάνουν πιο υγρό τον αέρα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις ρινικές κοιλότητες να διατηρηθούν υγρές και έτσι να αποφευχθεί το μπούκωμα. Ωστόσο, έχετε υπ’όψιν σας
 ότι οι ιονιστές που βράζουν νερό μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνοι για εγκαύματα, ιδίως αν στο σπίτι υπάρχουν παιδιά. Πρέπει επίσης να φροντίζετε να τους καθαρίζετε τακτικά για να αποκλείσετε την πιθανότητα να μεταφέρουν μούχλα στον αέρα.

* Ξεκούραση: Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος είναι ο καλός ύπνος και γενικότερα η ξεκούραση.

* Γαργάρες με αλατόνερο: Μπορεί να ακούγεται σαν συμβουλή της γιαγιάς, στην πράξη όμως έχει αποδειχθεί πως καταπραΰνουν τον πονόλαιμο.

* Αποφύγετε το κάπνισμα: Το κάπνισμα μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος, ενώ επιβαρυντικός μπορεί να αποδειχθεί και ο καπνός από τσιγάρα των γύρω σας.

Εναλλακτικά φάρμακα για το κρυολόγημα μπορεί να αποδειχθούν επίσης και τρόφιμα ή σκευάσματα που περιέχουν:

* Εχινάκια (αυτοφυές βότανο που χρησιμοποιείται στην ομοιοπαθητική)
* Ευκάλυπτο (σε ροφήματα)
* Σκόρδο
* Μέλι
* Μέντα
* Βιταμίνη
C
* Τρόφιμα που περιέχουν ψευδάργυρο